Flytt

Igår var det en jobbig dag med begravning och en förvirrad morfar.  Det var så fina låtar på begravning, låtar som påminner mig om saker. Måste verkligen hälsa på mormor mycket mera nu. Minst 3 gånger i veckan i alla fall.. och skicka kort och så.
Morfar har också börjat bli dålig.. han börjar bli som mormor.. vet inte vart han bor och ska ringa "hem" när han i själva verket redan är hemma. Det är så hemskt att se att dom båda sörjer så mycket för att dom inte får bo tillsammans längre. Dumma äldrevården, det är inte rätt att man ska dela på par som varit tillsammans hela livet.
Efter begravningen och middagen  åkte vi upp till S lägenhet (han som inte lever längre) och skulle se hur det såg ut. Dom ska börja renovera nu, och lägenheten har verkligen potenisal.. hur fin som helst kommer den att bli.. stor balnong, stor gaderob och stort sovrum och vardagsrum.

Idag flyttar vi på jobbet, eller jag rättare sagt. Ska flytta upp en våning medan som fixar golvet här nere.
Så det är en himla massa att packa.

Imorse när jag skulle åka till jobbet och satt och väntade på spårvagnen så kom det en lite hund springandes.. så himla söt. Ägaren drog såklart i kopplet men jag sträckte ner händerna istället för att klappa och så. Var tvungen att fråga om det var en pappilon (en sån som jag vill ha).. sen satt vi och snacka till spårvagnen kom. Trevlig tjej och så himla söt hund. Vill verkligen ha en sån NU! Ska gå in och kolla lite på blocket på hundar.

Puss M  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0