Back from thailand

Nu är jag hemma igen. Sjukt vilken väderomväxling.. från +37 grader till -1.. kallt om fötterna som bara den.
Resan har varit helt underbar, det fimns verkligen inget att klaga på. Shoppat har jag gjort, solat.. dock inte lika mkt som jag hade önskat, badat, slappat och festat.
Vi började resan i Au nang, ett jättemysigt ställe dit jag verkligen kommer att åka till igen. Så trevliga människor och en hel del svenskar med. På dagarna var det mest stranden och utflykter som gällde och efter det tog vi alltid massage. Våra massörer hade en så söt hund som hette Lola och massörerna självla masserade som gudinnor.
Några av kvällarna gick vi ut, jag o syrran o min kusin. Barerna var hur mysiga som helst, ölen var billig OCH god (dricker inte öl vanligtvis). Alla är verkligen så hjälpsamma i thailand, det va rätt kul en kväll när vi hade förfestat på ett ställe och skulle till ett diskotek som hettte "i Bug" så hittade vi inte dit, eftersom det låg en bit utanför självla bargatan. Så gick vi förbi en polisstation och då passade vio på att fråga dom där. Det hela resluterade med att vi åkte polisbil ända fram till diskoteket.. snacka om att alla kollade när vi hoppade ut.. haha=)
Efter 5 nätter så bar det av till Koh Lanta, en liten ö.
Vi åkte båt dit och satt ute på däck i 2h så man var nästan friterad när man kom fram. Denna ön var verkligen liten och lugn, vi hade 6 nätter där vilket jag tyckte var lite för mkt. Men i alla fall, vi hyrde vår egen tuk-tuk.. pappa körde haha så åkte vi runt på ön och kollade runt, åkte in till "stan" och åt på kvällarna och så. Näst sista dagen gjorde vi en utflykt med en speed båt som gick till 4 olika öar, kommer inte ihåg just nu var dom hette. Vattnet var kristallklart och det var massa fiskar och koraller, självklart skulle jag ha oturen att riva mig på en av dom. På en av öarna simmade vi in i en grotta "emeral cave" hette den.Man fick simma 80 meter in i berget för att komma fram, hela vägen dit var det kolsvart. Lite äckligt faktiskt eftersom man inte såg vart man simmade eller vart alla andra var.
Efter 6 nätter där så åkte vi til bangkok där vi stannade 4 nätter.. och det räckte faktiskt.. luften är så smutsig, det är stressigt, folk, tuk-tuk, bilar, mopeder överallt.. Shoppingen var bra, dock hittade jag inte alls lika mkt som jag trodde. Det var dåligt med klänningar och linnen o s¨.. men jeans o tröjor fanns det gott om så det blev allt litegrann ändå=)

Tyvärr har det nästan inte blivit några kort alls, mamma tappade kameran 4:e dagen och då hade vi inte hunnit ta alls många kort.. rätt tråkigt. Men vi har filmat nästan 2 h istället, men det kan jag inte lägga upp här. det gick att ta kort med videokameran tydligen men dom korten var det inte så bra kvalite på, men jag lägger in dom ändå såklart.
Eftersom jag kom hem klockan 21.00 igår så var det sängen direkt, har inte packat upp nåt alls så det blir jobb idag.

Ska träffa Frugan idag med innan hon åker hem till sthlm igen. 
Men snart kommer jag ju upp o hälsar på med.
Ska försöka att lägga in lite kort senare ikväll om jag får rätt på videokameran, är verkligen sämst på sånt.


Puss  

Kommentarer
Postat av: kristin

åh, vad härligt att ha vart i Thailand. :)

2008-03-25 @ 10:39:39
URL: http://fkj.blogg.se
Postat av: Frida

Åh, jag kom också hem från Thailand i söndags natt, inte alls kul med vädret hemma i sverige!

2008-03-25 @ 10:47:39
URL: http://frudling.blogg.se
Postat av: Elin

Jag var i Thailand i februari, och besökte Emeral cave :p Håller med om att det var lite scary.

Världens bästa land i allafall... Kommer du åka tillbaka? :)

2008-03-25 @ 10:48:48
URL: http://dareling.blogg.se
Postat av: klara

låter härligt! har med varit på koh lanta :)

ha en superbra dag :D

2008-03-25 @ 11:06:33
URL: http://lifeofklara.blogg.se
Postat av: kristin

förstår de :)

2008-03-25 @ 21:19:01
URL: http://fkj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0