Singel eller inte?

För bra några veckor sedan var jag helt galen i att hitta en pojkvän. Tänkte på det typ 24/7.. men nu efter några intensiva veckor kan jag nästan erkänna att jag tycker det är rätt skönt att vara singel.. speciellt nu när det är sommar. Klart att man saknar förhållandebiten ibland, men fördelarna med att va singel överväger nog förhållandets.
De kommande veckorna ska jag ägna mig åt mig själv mest, jag behöver rensa luften helt enkelt.


Fördelarna :
-Som singel kan du komma hem klockan 06.00 utan att behöva förklara var eller med vem du varit med.
-Du kan ha sex med vem som helst, utan att vara otrogen, (vilket inte är okej enligt mig) 
-Du slipper alla gräl. Speciellt fyllegrälen...Du har alltid rätt i allt!
-Som singel så får du åka på semester, med vem du vill, dit du vill och kan göra vad du vill.
-Det är mycket roligare att gå på fest som singel. Kanske träffar du någon just denna kväll som är är lite intressant? 
-Det är okej att flirta med vem som helst, var som helst, och hur mycket som helst.
-Du behöver bara göra dig snygg för dig själv.
 
Nackdelarna:
- Man kan lätt få en dålig stämpel bara för att man provar på lite olika killar ( man måste ju faktiskt göra det för att hitta rätt)
- Att vakna bakis i sängen ensam, utan att ha en hel förmiddag med mys.´
- Du kan inte längre bara tänka på dig själv (glöm girlyliches..hur stavar man till det? haha)
- Du har ingen att dela allt med.

Finns säkert många fler menn jag hinner inte tänka mer på det nu.

Idag ska jag in till stan efter jobbet och köpa en ny klänning, en singelblåsa;) hoppas bara att den passar.. har bara sett den på bild nämligen.

Puss M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0