Leva över sina tillgångar?

Nu när jag legat på soffan hela dagen så har jag funderat rätt mycket. Det finns så sjukt många idag som lever över sina tillgångar.. shoppar massa, tar lån för att kunna åka på semester, har kreditkort överallt osv. Jag skulle aldrig kunna leva ett sådant liv. Panik o ångest hela tiden för att man inte har pengar, Det finns något som heter Spara, även fast det kanske inte är så kul så ser jag det som ett måste. Det kan dyka upp utgifter som man inte räknat med. Jag vet flera stycken som den 25 springer upp på morgonen o kollar att lönen har kommit in på kontot så att dom ska kunna köpa lunch. Usch jag är glad att jag inte är i deras situation men samtidigt är det faktiskt något som man orsakat själv, så därför tycker jag inte speciellt synd om dom. Däremot tycker jag synd om dem som inte har något jobb alls o därför inte några pengar.

Nej nu ska jag krypa ner i soffan igen. Ikvll blir det god mat, lets dance och hemmakväll med mama. Tror inte att jag har varit hemma en fredag på säkert 3 månader och jag skämtar inte.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0