Wherever you are...

Läste horoskopet för 2009; mycket jobb och studier och därför skulle kärleken komma i kläm. Jaja, gärna för min del nu när jag ändå ska satsa på mig själv satt säga, kommer plugga mycket och så. Dessutom är det ju lite roligare att resa när man är singel, men det är klart att en resa inte ska sätta stopp när Mr Big kommer in. Att det ska finnas en Mr Big för alla känns såå.. jag vet inte vad jag ska säga? Overkligt. (det sägs ju att det ska finnas någon för alla). Idag när jag och Millan åkte förbi Ica såg vi ett par, pappan kanske var typ 23 år eller nåt. Kom och tänka på att jag vill ha barn relativt tidigt, jag vill inte klämma ut mitt första barn när jag är typ 32.. vid 27 skulle vara lagom. (klart att man inte kan bestämma men). Tycker att alldeles för många satsar på kariären och låter barn vänta tills dom är "klara" och då har det kanske gått så lång tid att de inte ens kan få barn längre. Dessutom: vem vill ha en gammal morsa? Jag är glad att jag har en "ung" mamma, som orkar hänga med på långa shoppingturer, ligga och kolla sex and the city i timmar, se på när jag byter 10 olika outfits innan en utgång. Skulle utan tvekan kunna gå ut och festa med henne!

Men för att komma till sak. Det där med Mr Big. Året som har gått har jag tänjt på mina gränser, dejtat killar som kanske egentligen inte följer samma mönster som "malle killar" gör, bara för att se ifall det kanske finns något där? Under året som gått har jag dejtat några stycken men aldrig fastnat för någon på det sättet. Även fast mitt huvud sa ta honom, så sa hjärtat tvärtemot. Tragiskt att se att så snälla och gulliga killar bara ska schvissa förbi bara för att man inte känner något. När jag sa att jag inte träffat honom aka. Mr big så ljög jag, i sommras träffade jag en kille som jag var bokstavligt talat in-i-helvets-kär-i. (yes, jag kan få känslor). Hela min värld var upp och ner, livet var en dans på rosor, jag gick upp med ett leende på läpparna och la mig med ett också. Jag var i ett lyckorus hela tiden.Tyvärr var avståndet ett stort probelm (övervinner kärleken allt?).. sen var det andra faktorer med som jag inte orkar ta upp här.

Jaha, det som fick mig till att skriva detta inlägget var erik segersteds låt-where ever you are.
Precis som säkert många andra så skriver jag bäst på natten, och när jag lyssnar på musik.


Puss M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0