godmorron!

Gick upp tidigt idag för att jag ska till arbetsförmedlingen idag. Så trodde jag att det öppnade kl 9, men så öppnade det inte förrän kl 10.. gick upp lite tidigt i inödan..men men.

Ikväll är det en sång för matin, den ska tydligen vara jättehemsk, vill egentligen inte se den, men jag ska hålla mamma sällskap. Handlar om en som är dement. Eftersom min mormor är lite dement så kommer det nog inte va kul att se den. Tycker så synd om henne .. När hon varje dag frågar samma saker och inte vet om att hon har frågat det ens. Förut har hon alltid bakat massa och lagat jättegod mat, men nu kan hon inte det längre för att hon inte får ihop det.. han kan inte ens göra det med hjälp av recept.. det blir altlid nåtgot konstigt . Igår hade hon sagt till mamma att hon bara kände sig ivägen och att hon  inte hade någon livslust kvar... Mormor, säg inte så.. vi är här för att hjälpa dig. Du får fråga hur mycket ovh ofta du vill även fast man kan bli trött på det ibland. Det är ju inte ditt fel.

Nu blev det lite för känslosamt..Ska äta frulle nu...
puss malle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0