Sammanfattning av året som gått

Detta kommer inte att bli lätt menjag ska försöka. Jag tror att 2007 faktiskt har varit ett av de bästa åren hittills.

Börjar i Januari 07: Det aldra första som hände det nya året var att jag på nyårsdagen bestämde mig för att göra slut med O, efter nästan 2,5 år var jag singel igen. En helt ny värld öppnades även fast det var rätt mycket tankar som fanns där så kände jag att det var helt rätt. Redan då kände jag på mig att 2007 skulle bli ett fantastisk år. Strax efter det åkte jag till mitt egna rehab, nämligen skåne. Tyckte att det var rätt skönt att komma från Göteborg och rensa huvudet lite, skånska luften botar en mot allt känns det som. Hela helgen tillbringade jag och Ann-ida där och bara andades in den skånska luften, men det är klart lite annat hitta vi på med. Vi träffade Alex Och Jonas, hade en helt sjuktkul kväll med dom. Hela jan-mars bestod nästan bara av att ägna sig åt saker som jag själv ville, festa (för det var ju betydligt roligare att gå ut singel, något jag inte hade gjort innan). Min utbildning i Uddevalla började ta slut och det var dags för avslutningsresan till Lübeck, så sjukt kul. Många sjuka minnen från den resan, en del så sjuka att jag nästan vill glömma dom. Efter utbildningen va slut så var det "sommar" om det nu går att kalla sommaren för sommar detta året, men i all fall. Jag jobbade på Kicks hela sommaren nästan framtill det var dags att åka till Båstad. Jag och frugan laddade batterierna först med en avkopplade dag i Varberg i hennes familjs sommarstuga. Båstad, va ska man säga? Kan det bli annat än galet där? Vi hinner precis hoppa av tåget, taxi chauffören  vi skulle åka med var typ efterbliven så det slutade med buss. Förfest och så i med en massa kul folk. Natten tog slut snabbt, inte många timmars sömn. Busstiderna stämde självklart inte vilket resulterade i att vi aldrig skulle hinna med vårt tåg hem och vi inte gjorde något drastiskt, i det här fallet Lifta. En snäll farsa stannade och vi åkte med honom till halmstad där vi åt frukost i en äcklig väntsal med trasiga

image461

strumpbyxor och kalla kläder, tro mig det var inte så glamoröst längre. Men vi hann ju med tåget, det viktigaste. Några dagar till i Varberg efter det med sol och strandpromenader.. finfint. Efter det lite jobb på kicks igen för att sedan göra den årliga resan till Torrevieja. Alt började bra tills jag trillade ner för en kant vid busshållplatsen och skadade foten. In på ett sjukhus där typ inte en enda kunde svenska. Efter några timmar kom jag ut till mina trogna kompisar som suttit i vänsalen och väntat på mig hela natten. Med foten i ett stort gips/bandage. Inget bad, jag fick inte gå på foten alls. Det var då jag fick inta rullstolen, så fruktansvärt oskönt. Mina undimage459erbara vänner fick liksom rulla omkring mig där i stan. Som tur var hann vi med pacha ändå, som som alltid var något utöver det vanliga. Där jag fick min absolut värsta kyss ever, tror killen hade käkat bajs eller nåt.
Direkt efter jag kom hem var det dags att gå till mitt nya jobb, där jag jobbar nu. Provanställning i 3 månader och sen fick jag anställning. Hann inte ens var arbetslös och det är jag otroligt glad image463över. I Oktober var jag i stockholm och hälsade på frugan. Shopping, mat under sängen, White room, osköna kommentarer.. såg något den helgen inte inkluderade?
Och nu sitter jag här, nyår närmar sig och det är snart 2008. Jag kan inte annat än att le när jag tänker tillbaka på året som gått. Även fast det varit en del motgångar så har det varit så bra! Dock har det hänt en riktigt tråkig sak i år. Min mormor har fått alzeimers,och det är inte alls kul. Älskar dig mormor och morfar såklart som ställer upp till 200 för mormor, det är kärlek. Nu på nyårsdagen har dom varit gifta i 50 år, tänk att man faktiskt kan älska någon så länge=)


Jag listar dem roligaste sakerna 2007:
* När Jonas fastnar med sin jacka i bänken på centralstationen och inte kommer loss.
* När jag och Frugan intar Båstad under tennisvekan.
* Spanien i augusti, pacha.
* Sthlms trippen i oktober.
.. säkert något jag har glömt.

Mina tjejer, jag älskar Er. Tack för att ni finns. Utan Er hade minnena inte varit så många. och familjen då såklart men det behövs ju nästan inte nämnas.

Inför 2008:
Åker ju till Thailand i mars, längtar något sjukt. Längtar också tills jag får tag i en lägenhet. Träning, måste börja ta mer väl hand om min kropp... Mindre alkohol, inte för att jag dricker mycket, men jag är så trött på att vara bakis dagen efter.

Gott nytt år!!!! Hoppas att ert år också varit bra.
Puss Miss pacha


image460

Spanien...

image462


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0