spanien resan

Har ju inte hunnit berätta så mkt om spanien än, men det är bara för att jag har mått skit.. mår lite bättre nu iaf.

Frugan kom hem til mig kvällen innan och sov över här.. kunde verkligen inte somna den kvällen, va helt sjukt pigg. Vi skulle ha SATC maraton men frugan bangade efter ett avsnitt, så då kröp vi ner i mina föräldrars säng.Jag sov typ bara 3 timmar innan det var dags att gå upp igen. Vi packade snabbt ihop det sista och gjorde en smörgås, sen bar det av till bussen med sjukttunga väskor.
På centralen möter vi upp kicki, niklas å anna som väntar på oss. jag och frugan drar och handlar frukost igen...haha. Sen så ska vi gå på tåget, så hittar vi inte våra platser och då visar det sig att vi hade fått 1a klass.. tack för den,gratis dryck hela vägen. På tåget gick det rätt snabbt... munnarna gick i ett.
När vi kom fram till köpenhamn så checkade vi in våra väskor å så.. gick till burger king och åt  lte lunch och sen var det bara till att hoppa på planet till alicante.
Frugan somnade innan planet ens hade lyft.. haha helt sjukt.
SEn när vi landat gick det rätt snabbt, pappa väntade på oss där så vi slapp ta taxi. När vi kom fram till vårt älskade hus så packade vi upp och sen åt vi igen. Självklart blev det ett dopp i poolen sedan. och på kvällen gick vi ner till stranden och softade.
På lördagen var vi vid poolen hela dagen och så.. drack lite på kvällen.. don simon sangria e bäst;)
Sen gick vi upp tidigt på söndagen, vi skulle till citronmarknaden.. hittade en del fynd där..armband, en väska å lite sånt. En klockla spanade jag in med... men dessvärre hann jag aldrig köpa den, blev lite struligt.
När vi kom hem därifrån var det raka vägen ner till stranden ... låg där nån timme.. soft att liga på luftmadrassen och bara ta det lugnt. När vi ligger där och steker så kommer det fram en asäcklig man till oss.. han simmade runt och höll på att stöna lite smått.. så höll han på så ett tag. När hälften av tjejerna gått upp och jag å en annan ligger kvar så stönar han högt som fan och himlr med ögonen .. då har han stått och kollat på oss när vi solat topless där ute.. och runkat till det samtidigt. Vi trodde att vi skulle spy.
Efter ett tag gick vi upp till huset igen, la oss vid poolen och lagade mat. Sen var det dags för siesta.. Klockan 11 var det dags att gå upp, vi skulle ju till pacha på natten.
Där var det gryyyymt som vanligt, vi dansade som fan.. skumten sprutade och allt var på topp. klockan 5 frös alla ..UTOM jag.. så då fick vå åka hem.
Sen sov v typ 3 timmar, gick upp och åkte till shoppingcentret .. gick där hela dagen och sen efter de storhandlade vi.
på kvällen kom marie ner till oss. Så nu va alla 5 samalde. Vi satt ute och drack lite å så..
sen på tisdagen så skulle vi in till stan .. och nu kommer det värsta av allt.. det som förstörde min resa typ!!
vi har precis kommit fram till busshållplatsen, jag ser hur bussen kommer och jag ska ta upp mina pengar. Jag ser mig inte för så jag ramlar ner för den hööööga trottoaren (ni som har varit i torre vet hur dom är).. min fotviker sig och hela bussen ser hur jag stukar til foten rejält. Jag blev helt chokad... först gjorde det inte så ont så jag gick bara och köpte ett bandage och åkte in till stan som plnerat. Sen när vi kommer hem så kommer den otreliga smärtan, jag kunde inte ens stå på foten. Ringde hem till mina föräldrar som tyckte att jag skule åka till sjukhuset, men jagtyckte att jag kunde vänta till imon. men sen när jag skuller lägga mig så pallade jag inte mera.. så då ringde vi en taxi till sjukhuset. kicki o millan hängde med mig  dit medan anna o marie var kvar i huset. först åkte vi till ett sjukhus så kommer jag in där, och då visar det sig att det är ett privatsjukhus och att det skulle kosta över 1000 kr bara att få träffa lärkaren. och det hade jag inga pengar till och mitt eu-kort gällde inte där så då fick vi åka till sjukhuset istan. där satt vi i flera timmar i väntrummet. Jag fick låna en rullstol som dom körde runt mig i och som jag kunde sittta och vänta i. Efter ett tag får jag äntlgen komma in till doktorn, mina kompisar fick inte följa med in ens.. men men va inte så mkt att göra mg åt. Dom kunde typ ngen engrelska och vi hade skitsvårt att förstå varandra. klockan 5 på morgonen rullades jag ut till ina kompisar i väntrummet.. mina tårar sprutade ur ögonen. Jag skulle inte få bada på en hel vecka plus att jag skulle få sitta i rullstol. I det ögonblicket kände jag bara för att sätta mig på första bästa plan hem till sverige igen.

När vi hade kommit hem till huset igen hade jag skitssvårt att somna..dels för att det gjorde ont och för att det var vamt o kliade. Några timmars sömn blev det men inte många. Dom resterande dagarna fick jag ta det lugnt.. jag fick svalka mig med lte dusch sprut här och där men nåt bad blev det inte...inte heller någon strand.
som tur var hade vi rolf som fixade lite saker åt oss. tur att det finns sånna som honom.

några dagar var vi inne i stan.. jag rullades runt och folk kolla som fan.  Som tur var hade jag mina underbara tjejer där som ställde upp och körde mig överallt och hjälpte mig, tack så mkt (L)

Efter några dagar började jag stödja på benen, även fast jag inte fick.. pallade inte att sitta i rullisen längre. Så efter 5 dagar så tog jag av mig bandaget/gipset och doppade mig äntligen i poolen. Sen gick vi en lite strandpromenad in till stan där vi förövrigt blev erbjuda knark.. jävla idioter..knark är verkligen det värsta som finns.

På söndagen, som var vår sista natt gick vi till pacha. klockan 1 på natten ställde vi klockan och gjorde oss i ordning. klockan 3 så bar det av till pacha... vi kom lagom till vattenpistolutkastningen..alla sprutade på varandra som galningar. Sen klockan 4 började skummet spruta ut med.. hela stället fylldes snabbt..det såg ut som man dansade i moln. Musiken va sjuktbra, folket va kul och stämningen på topp som alltid på pacha. Runt halv 7 började millan, kicki å mare att frysa igen, så då åkte dom hem. Jag å anna stannade kvar och dansa som faaaan till stänging, vi märkte inte ens att klockan var 8.. vi märkte bara att dom börjde att stänga taket o att det var helt ljus ute. Folket hade avtatt och kvar var vi, spanjoerna o lte turister. på vägen ut träffade vi ett gäng killar från stockholm som också skulle hem. Så ställde vi oss och väntade på taxi tsm. men det var verkligen ont om dom. Synd att vi int träffades tidigare för då hade man kunnat festa tsm men men ..ett annat år;)
Sen kom det äntligen en taxi, men eftersom killarna bodde längre bort än oss och inte kunde gå hem så fick dom ta taxin och så började jag o nilsson vår vandring hem;)
På vägen stannade vi och fotade lite såklart..sjuka bilder kommer upp sen.  Påvägen hem köpte vi med oss fruosten haha .. så slapp vi tänka på det innan vi skulle åka. När vi väl var hemma vid huset var klockan 9 och grannarna hade precis stigit upp.. där kommer jag o nilsson sleeeeetna som fan.. haha;) man fan va kul det var. deckade i solstolen ute typ 20 min. Och sen när jag vaknade mådde jag piss.. det tjöt som fan i mitt ena öra (vilket det gör fortfrande, är skiträdd att jag har fått tinitus faktiskt) plus att jag mådde illa... så då gick jag upp o spydde och tänkte att det skullr bli bättre. men det blev det inte. Sen åt jag inte på 2 dagar... men nu börjar det ordna upp sig igen, bara lilla örat kvar.

Ni som orkat läsa detta ska vara stolt..haha.. men nu har ni fått en liten uppdatering iaf=)
lite mer kommer sen när jag kan lägga in alla kort och kommentera dom;) håll i hatten..

Nu ska jag äta

minnesvärda ord:
"du är ju inte nöjd"
fruuuuugan
steeeek

nu dör jag av hunger, pallar inte skriva mer nu:P

puss MISS PACHA




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0